Zabýváme se vlastním vývojem a výrobou bateriových systémů založených na technologii LiFePO4 a Li-Ion. Vyvíjíme i bateriové systémy na zakázku.

Hlavní oblasti použití:

  • Záložní systémy a napájení v telekomunikacích a IT - zákaznická řešení na míru pro jakékoliv výkony i zálohované časy
  • Autarktní systémy - řešení trvalého napájení na odlehlých místech - ostrovní systémy
  • Náhrady baterii v UPS
  • Hybridní fotovoltaické elektrárny
  • Nabíječky a rozšiřovací baterie pro elektromobily
  • Bateriové systémy pro domácnosti, kanceláře i průmysl

EV-Poverbox má víc než 97 % účinnost

EV-Powerbox je baterie složená z LiFePo článků. Už to samo o sobě tomu, kdo o těchto článcích něco ví, napovídá, že to nebudou jen samotné články, ale že budou mít řídící elektroniku, protože bez ní se takovéhle moderní články nedají bezpečně provozovat. Co tedy tahle krabice o rozměrech 52 cm x 48 cm, výšce 30 cm a hmotnosti 70 kg dovede? Především bezpečně a velice efektivně akumulovat elektrickou energii. Účinnost tohoto procesu je více než 97 %, což znamená, že ze sta procent energie, kterou byl EV-Powerbox nabit, jí získáte zpět plných 97 %. Napětí na jeho svorkách se pohybuje od 48 do 56 V v závislosti na stavu nabití či vybití, jmenovité napětí je 52 V. Kapacita takto velikého EV-Powerboxu je 100 Ah. Dokáže trvale dodávat proud 200 A a v krátkodobé špičce dokonce až 250 A. Rozsah jeho pracovních teplot je velmi široký, nedělá mu problém pracovat od mínus 20 °C až do + 60 °C to vše při relativní vlhkosti 10 - 75 % a nadmořské výšce do 3000 m n. m., což jej v rámci naší republiky předurčuje pro jakékoliv pozemní použití. Při skladování mu nedělá problém přežít i -45 °C.

Životnost EV-Powerbox se měří na desetiletí

Životnost EV-Powerboxu se odvíjí od způsobu jeho využívání, lépe řečeno od hloubky vybíjení v jednotlivých cyklech. Čím hlubší vybíjení je použito v jednotlivých cyklech, tím kratší životnost má EV-Powerbox jako celek i když ta životnost se například s olověnými či niklkadmiovými bateriemi vůbec nedá srovnávat. Při 80% vybíjení výrobce garantuje více než 5000 cyklů než kapacita poklesne na osmdesát procent nominální hodnoty. Při 70% vybíjení je to již více než 7000 cyklů. Pokud se ve všech cyklech nepoužije ani 70% vybíjení, tak se životnost EV-Powerboxu dostane nad hranici 10 000 cyklů, což by pokud by byl realizován jeden cyklus nabití/vybití znamenalo téměř třicet let životnosti, než dojde k znatelnému poklesu využitelné kapacity.

Komfortní obsluha a vysoký výkon je samozřejmostí

EV-Powerbox je vybaven veškerou elektronikou potřebnou k řízení nabíjení a vybíjení. Parametry nastavení této řídící elektroniky je možné všestranně nastavovat dle uživatelských dispozic pomocí PC a to na každém jednotlivém článku EV-Powerboxu. K propojení s počítačem slouží to nejjednodušší začízení, které je možno použít - ethernetová zástrčka. Nabíjení a vybíjení jednotlivých článků EV-Powerboxu řídí aktivní balancery instalované na každém článku. Díky tomu je možné EV-Powerbox nabíjet proudem 50 A, ale zvládne nabíjení proudem až  300 A. Pokud nechcete sledovat chování každého článku v počítačit, tak vás o hlavních parametech chodu EV-Powerboxu informuje vestavěný displej ukazující maximální a minimální napětí i teplotu článku stejně jako jestli dochází k nabíjení, či vybíjení a jakým výkonem stejně jako kapacitu EV-Powerboxu a procento nabití.

 

S akumulátory složenými z LiFePO4 článků se budeme stále více setkávat v mnoha různých podobách. Rozhodně se spousta uživatelů bude zajímat o to, jaké jejich použití skýtá rizika, či obráceně, jak se k LiFePO4 chovat, aby žádné nebezpečí nevzniklo. To jsou informace, s kterými je dobré se seznámit a hlavně se jimi řídit při používání LiFePO4 baterie. Obecně se dá říci že baterie složené z LiFePo článků jsou velmi bezpečné a nehrozí jejich samovolné vznícení, či výbuch. 

Kde je nebezpečí

Pokud se týče mechanické odolnosti, tak ta je naprosto dostačující pro všechna běžná stabilní i mobilní využití. Dokonce i při jejich destrukci nehrozí příliš velké nebezpečí, když si uvědomíme, jak veliká energie je v takové nabité LiFePo baterii skryta. Vzhledem k tomu, že baterie dokáže pracovat v širokém rozpětí teplot, že ani zahřátí na teplotu osmdesáti stupňů a dokonce ani vhození do ohně ji nepřivede k výbuchu, tak je možno říci, že nebezpečí pro uživatele by mohlo pramenit jedině z přebití baterie nade všechny meze. Pro baterii samotnou může být fatální i její úplné vybití.

Hlavní je hlídat napětí

Napětí na článcích LiFePo baterie se při jejím používání, tedy nabíjení a vybíjení, mění. Čím větších rozdílů mezi napětím plně nabitého článku a plně vybitého článku dosahujeme, tím rychleji klesá jejich kapacita a tedy i životnost měřená v počtech cyklů. To výrobci článků vědí a proto při "běžném" využívání kapacity článků garantují třeba 8000 cyklů, než dojde k poklesu kapacity na 80%. "Běžné" využití kapacity pak hlídá elektronika baterie. Pokud by řídící elektronika byla nastavena tak, aby nedocházelo k tak velké hloubce vybíjení a na druhé straně ke stoprocentnímu nabití, tak by se zvyšovalo množství cyklů nabití/vybití, než dojde k předpokládané 20% degradaci baterie. Následující tabulka ukazuje, jaká napětí se mohou na článcích baterie LiFePo během jejího provozu vyskytnout. 

Nominální napětí článku 3.2V
Maximální napětí článku 4,25 V
Minimální napětí článku 2,5 V
Bezpečné maximální napětí článku 4,0 V (spíše 3,9 V)
Bezpečné minimální napětí článku 2,8 V
Běžné provozní maximum nabitého článku 3,6 V
Běžné provozní minimum vybitého článku 3 V

Je třeba mít na mysli, že mezi dvěma a půl volty a čtyři a čtvrt volty je pásmo života článku a tyto hodnoty jsou hranicemi jeho smrti.

O bezpečnosti LiFePo článku si můžete udělat obrázek z krutého Crash testu kterému jej podrobili v Číně. Ani při dost drsném zacházení s článkem nemusíte bát jeho exploze, i když k výbuchu se dá drastickým přebíjením plně nabitého článku přivést, ale před tím dlouhé minuty varuje štiplavým kouřem a nafouknutím článku. 

FaLang translation system by Faboba

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.